Prepeličja jajca

(Foto: iStockphoto)

Namesto, da vsak dan jeste kokošja jajca, naredite spremembo. Strokovnjaki za prehrano so namreč ugotovili, da prepeličja jajca vsebujejo biološko aktivne snovi, zato je zelo dobro, da jih uživate, če ste slabokrvni, kar je najpogosteje posledica pomanjkanja železa v krvi. V njih je tudi petkrat več vitaminov kot v kokošjih. Najbolj vam bo koristilo, če jih zaužijete pol ure pred zajtrkom, lahko jih surova zmešate s sokom ali mlekom. Če boste redno jedli prepeličja jajca, si lahko uredite tudi prebavo, pozdravite rano na želodcu ali celo znižate krvni pritisk.

Jajca

Jajca lahko tudi zamrznete, toda brez lupine.(Foto: POP TV)

Jajca za boljši obrambni sistem

Jajce, ki je obdano z lupino, sestavljata rumenjak in beljak, bogat z beljakovinami. Potrebo po vitaminih A, D, E, B12, mineralih, železu, cinku, folni kislini in fosforju lahko zadovoljite z rumenjakom. Strokovnjaki za prehrano svetujejo, da si kdaj pa kdaj privoščite jajce, saj boste s tem izboljšali svoj obrambni sistem. Če imate slab vid, ga lahko izboljšate, če si jajce pripravite trdo ali mehko kuhano ali pečeno na oko.

Prav tako lahko pečena ali kuhana jajca ponudite otrokom, ki jih po navadi zelo obožujejo. Približno šestmesečnemu dojenčku že lahko ponudite poleg piščančjega mesa tudi četrtino trdo kuhanega rumenjaka, toda previdno, če je vaš otrok nagnjen k alergijam. V takem primeru mu jedilnik obogatite z jajcem šele pri enem letu, in sicer najprej samo s trdo kuhanim, pretlačenim rumenjakom, ki ga umešajte v pire.

Ker rumenjak vsebuje holesterol, pa z jajci za zajtrk ali večerjo ne pretiravajte! Zmerne količine holesterola so potrebne za izgradnjo in vzdrževanje celičnih membran, prekomerne pa vodijo k poapnenju žil.

 

 

Jajca

Jajca lahko pečete, kuhate, cvrete ...(Foto: Reuters)

Jajca lahko tudi zamrznete

Čeprav vse gospodinje hranijo jajca v hladilniku in je tako njihova uporabnost tudi do 30 dni, jih je bolje postaviti na polico v shrambo. Strokovnjaki so prišli z novimi raziskavami do neverjetnih zaključkov, in sicer da se v hladilniku na jajčni lupini nabere vlaga, ki je leglo bakterij, ki postopoma vdrejo v notranjost jajca. Poleg tega svetujejo, da jajca vedno pospravite v škatlo tako, da je ožji del obrnjen navzdol, to je rumenjak na beljaku.

Neverjetno, toda resnično – jajca lahko tudi zamrznete, toda pozor! Brez lupine, ker le-ta pri zelo nizkih temperaturah poči. Zamrznete jih lahko celo za devet mesecev, da pa ne pridejo v stik z bakterijami, jih pri odtaljevanju pokrijte.

Majhni triki

Obstajajo majhni triki, da bodo vsi hvalili vaše kuharske sposobnosti, da si bodo prste obliznili tako otroci kot odrasli. Prvi trik je ta, da boste bolje stepli beljake, če boste uporabili jajca, ki so stara več kot tri dni.

Marsikatero kuharico presenetijo trdo kuhana jajca prav takrat, ko je želela za zajtrk postreči mehko kuhana. Po zavretju vode morate, da dobite mehko kuhano jajce, kuhati še eno do dve minuti. Če želite poltrdega, boste kuhali še pet minut. Najboljša trdo kuhana jajca pa so tista, ki ste jih po vretju kuhali še osem do deset minut.

In če v kuhinji z veseljem eksperimentirate, to nikoli ne počnite z račjimi ali gosjimi jajci – le-ta namreč nikoli ne uživajte mehko kuhana, ker so okužena z bakterijo tifusa. Najbolj domiselni kuharji pa iz nojevih jajc pripravljajo čudovite poslastice. Eno nojevo jajce tehta manj kot dva kilograma in ga lahko uporabite le tako, da njegovo trdno lupino zdrobite s kladivom ali vrtalnim strojem. Pa ne pozabite, kuhati ga morate več kot eno uro.

Za zelo okusno in hranljivo malico lahko poskrbite s cvrtjem, ki ga pripravite iz jajc, moke in malo soli. Zmes stepete, vlijete v ponev in na obeh straneh popečete. Okus lahko obogatite z drobnjakom, špinačo, rmanom, pehtranom, črno meto, meliso, janežem ali krebuljico. Pa dober tek!